sobota, 30 lipca 2011

Łupy z E-Bay'a i parę pomysłów jak nie dać nabić sie w butelkę w virtualnym świecie

Ostatni mam niesamowite zamiłowanie do długich tunik, topów, luźnych topów, bat-wig's topów (chyba to racji przyrostu obwodów, szczególnie w talii. które to chciałabym ukryć haha...:-) A ponieważ czasu nie wiele by poświecić go na bieganie po sklepach coraz częściej zaglądam na aukcje internetowe, szperam, szukam...i finalnie załamuję ręce bo produktów tysiące a nic mi się nie podoba - albo cena wygórowana, albo tandetna chińszczyzna, albo kolor/ rozmiar wysprzedany. I tak w koło. Nie mniej lubię często powracać do tego szperania bo samo oglądanie fatałaszków bardzo mnie odstresowuje.:-)

Krótko opiszę Wam  w jaki Ja sposób korzystam z aukcji, co prawda na przykładnie e-bay ale myślę, że na allegro wygląda to podobnie.


  1. Jeżeli ciuch mi wpadnie w oko a cenę uważam za wygórowaną to zapisuję go zawsze w "watched items" i sobie śledzę. czasem zdarza się, że w miarę upływu czasu sprzedawcy schodzą z ceną w dól, dają rabaty lub darmową wysyłkę. (Przy okazji musicie pamiętać by sprawdzić czy Wasz ulubiony model/kolor/rozmiar jest wciąż dostępny). Zawsze jest podane info ile modeli danego towaru zostało sprzedanych a ile jest jeszcze na zbyciu.
  2. Jeżeli mam wątpliwości co do rozmiaru wysyłam zawsze zapytanie. Większość "firm" odpowiada natychmiast. Zależy im na biznesie i dobrej reputacji. Po prostu podajcie swoje wymiary a tzw. seller Wam doradzi co wybrać. Rozmiar 12 w UK to nie to samo co 12 w Chinach a czasem i nie to samo co 40 w PL. Szczególnie ostrożnie podchodźcie do towarów wyprodukowanych w Chinach/ Korei/ Japonii gdzie rozmiarówka jest znacznie zaniżona. Rozmiary/ wymiary ubrań często są podane w opisie towaru ale nie zawsze (często w calach, wtedy bierzemy kalkulatorem albo liczydło i przeliczamy:-))). Nie ma co więc ryzykować i lepiej zasięgnąć porady osoby, która towar zna najlepiej przed sfinalizowaniem transakcji.
  3. Moje info na temat zapytań dot. towarów jak do tej pory były zawsze zgodne z prawdą. Sprzedawcy liczą się z Waszymi negatywnymi komentarzami dlatego wolą udzielić szczerej odpowiedzi, wymienić wadliwy towar a nawet zwrócić pieniądze aniżeli dostać choć jedna złą opinię. Wiadomo złe komentarze odstraszają potencjalną klientelę.
  4. Jak płacić bezstresowo? Ja to robię PayPal. Potrzebną sumkę przelewam wcześniej z mojego konta w rzeczywistym banku (czekam ok 3 dni). Nigdy nie trzymam tam więcej $$$ aniżeli potrzebuję i dlatego śpię spokojnie:-)
  5. Jak chcemy się dowiedzieć czegoś więcej o sprzedawcy po prostu czytamy sobie opinię na jego temat. zawsze są podzielone na złe, neutralne i pozytywne. Sprawdzamy ile jakich komentarzy miała w ciągu ostatniego miesiąca, półrocza, roku dana osoba. Robimy klik i czytamy. Mamy również szansę znaleźć opinię na temat interesujących nas artykułów o ile uzytkownik sprzedał ich dużo. Klikamy na najprostszy "feedback" i może dowiemy się czegoś na temat jakości, szybkości przesyłki itp. od osób, które już rzecz nabyły.
A oto bluzka na którą dziś się skusiłam:

Sprzedawca: perfect_stores / e-bay (niestety bez podkoszulka ale o to nietrudno:-)

A to mi przeszło koło nosa bo zanim się namyśliłam to ktoś bardziej zdecydowany mi zwinął:-)

Chiffon wrap plaisuit jumsuit omg_fashion / e-bay, cena 11,41 Eur
Mojego koloru i rozmiaru brakło ale może Wasz tu wciąż jest!!!

Owocnych poszukiwań i niedrogich aukcji życzę!

3 komentarze:

  1. Śliczna ta bluzka ;))

    zapraszamy na naszego bloga ; ))

    http://chanell-regii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeeeej te sukienki są piękne bardzo :)

    Zapraszam Cię do mnie (evecandy.blogspot.pl). Bardzo mnie ucieszy Twoje zdanie odnośnie mojej ostatniej notki, każda myśl, słowo jest dla mnie ważne. Będzie mi bardzo miło, jeśli dodasz mnie do obserwowanych, ja zrobię to również – jeśli wyrazisz taką chęć, tym samym będzie mi miło, kiedy będę mogła być na bieżąco z Twoimi nowościami na blogu :)

    Pozdrawiam !

    evecandy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne!!

    zapraszam do mnie na rozdanie
    topmodeo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń